Natječaji za upise

Natječaj za upis u I. godinu preddiplomskih i integriranih sveučilišnih studija te preddiplomskih stručnih studija Sveučilišta u Rijeci u 2018./2019. ak. god.

Natječaj za upis u I. godinu diplomskih sveučilišnih studija i specijalističkih diplomskih stručnih studija Sveučilišta u Rijeci i njegovih sastavnica u 2018./2019. ak. god.

Natječaji za radna mjesta

Natječaj za radna mjesta Odjela za fiziku Sveučilišta u Rijeci, srpanj 2018.   

Desetogodišnjica Odjela

Novi doktorski studij

Popularizacija fizike

Uredovno vrijeme

Uredovno vrijeme za studente je radnim danom od 12 do 14 sati. U navedenom vremenu vrata hodnika Odjela za fiziku (prizemlje i prvi kat) bit će otključana, dok ulaz na suteren studentima nije dozvoljen. 

Katedra za edukacijsku fiziku

O NAMA

Katedra za edukacijsku fiziku osnovana je 2018. godine na Odjelu za fiziku Sveučilišta u Rijeci kao katedra koja baštini iskustva i odgovornost dugogodišnje tradicije visokoškolskog obrazovanja nastavnika fizike u Rijeci. Ono je započelo 1964. godine kroz niz ustanova  koje su još od 1953. godine pripremale studente za nastavnički poziv. Katedra za edukacijsku fiziku razvija i unapređuje sve aktivnosti povezane s učenjem i poučavanjem fizike, kroz znanstvene i stručne radove i projekte, organizaciju konferencija i stručnih skupova, suradnju sa školama i vrtićima te razvijanje edukacijskih i znnanstvenopopularizacijskih sadržaja i aktivnosti i programa cjeloživotnog učenja.

 
 


DJELATNICI KATEDRE

Voditeljica katedre

doc. dr. sc. Nataša Erceg


Članovi

prof. dr. sc. Rajka Jurdana-Šepić
v. pred. Velimir Labinac
dr. sc. Ivana Poljančić Beljan, pred.
Klaudija Lončarić, pred.
 

IZABRANI ZNANSTVENI RADOVI

Hasović, E.; Mešić, V.; Erceg, N.; Conceptualizing Rolling Motion Through an Extreme Case Reasoning Approach, The Physics Teacher, 55 (3) 2017.

Erceg, N.; Aviani, I.; Mešić, V.; Glunčić, M.; Žauhar, G.: Development of the kinetic molecular theory of gases concept inventory: Preliminary results on university students' misconceptions, Physical Review Physics Education Research, 12, 2016.

Mešić, V.; Hajder, E.; Neumann, K.; Erceg, N.: Comparing different approaches to visualizing light waves: An experimental study on teaching wave optics, Physical Review Physics Education Research, 12, 2016.

Aviani, I.; Erceg, N.; Mešić, V.: Drawing and using free body diagrams: Why is it often better not to decompose forces, Physical Review Special Topics - Physics Education Research, 11, 2015.

Mešić, V.; Dervić, Dž.; Gazibegović-Busuladžić, A.; Salibašić, Dž.; Erceg, N.: Comparing the impact of dynamic and static media on students' learning of one-dimensional kinematics, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 11 (5) 2015.

Erceg, N.; Aviani, I.; Mešić, V.: Using photographs to elicit student ideas about physics: The case of an unusual liquid-level phenomenon, Canadian Journal of Physics, 92, 2014.

Erceg, N.; Aviani, I.; Mešić, V.; Kaliman, Z.; Kotnik-Karuza, D.: Probing students' conceptual knowledge of satellite motion through the use of diagram, Revista Mexicana de Física E, 60(1) 2014.

Erceg, N.; Aviani, I.: Students' understanding of velocity-time graphs and the sources of conceptual difficulties, Croatian Journal of Education, 16(1) 2014.

Erceg, N.; Aviani, I.; Mešić, V.: Probing students' critical thinking processes by presenting ill-defined physics problems, Revista Mexicana de Física E, 59(1) 2013.

Erceg, N.; Aviani, I.: Razumijevanje koncepata u fizičkim jednadžbama, Napredak, 154(1-2), 2013.

Labinac V., Jusup M., Legović T., Stationary points of rigid body kinetic energy and principal axes of rotation, American Journal of Physics, 81 (10) 2013.

S. Rukavina, M. Zuvic-Butorac, J. Ledić, B. Milotić, R. Jurdana-Šepić,  Developing positive attitude towards science and mathematics through motivational classroom experiences,  Science Education International, Vol.23, No.1 (2012) 6-19

Marušić, M.; Erceg, N.; Sliško, J.: Partially specified physics problems: University students´ attitudes and performance, European Journal of Physics, 32 (3) 2011. 

Labinac V., Jusup M., Legović T., Špirić Lj., Network of capacitors in a d.c. circuit, Journal of International Electrical Engineering Education, 46 (4) 2009.

Labinac V., Erceg N., Kotnik-Karuza D., Magnetic field of a cylindrical coil, American Journal of Physics, 74 (7) 2006.

IZABRANI STRUČNI I KONFERENCIJSKI RADOVI

Erceg, N.; Aviani, I.; Mešić, V.; Glunčić, M.; Žauhar, G.: Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike, Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Zadar, 2017.

Zurak, L.; Barac, M.; Špirić, Lj.; Erceg, N.; Karuza, M.: Istraživanje strukture atoma u srednjoj školi primjenom suvremene tehnologije, Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Zadar, 2017.

Labinac V., Pribanić I., Jusup M., Klobučar N., Legović T., Zračenje antene pametnog telefona, Zbornik radova XIII. Hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Zadar, 2017.

Erceg, N.; Kombinirani pristup učenju kinematičkih koncepata, Zbornik radova XII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Zadar, 2015.

Erceg, N.; Aviani, I.; Mešić, V.; Kaliman, Z.; Kotnik-Karuza, D.: Probing students' conceptual knowledge of satellite motion by use of diagram, The 2nd South Eastern European Meeting on Physics Education (SEEMPE) 2015, Book of abstracts, Ljubljana, 2015.

Aviani, I.; Erceg, N.; Mešić, V.: Influence of two different methods for solving freebody diagrams on students' ability to identify forces and apply Newton's law, The 2nd South Eastern European Meeting on Physics Education (SEEMPE) 2015, Book of abstracts, Ljubljana, 2015.

Erceg, N.: Kako napisati pripremu za izvođenje nastavne jedinice iz fizike, Matematičko-fizički list LXV 2/258, 2014./2015. 

Labinac V., Jusup M., Legović T., Schumannove rezonantne frekvencije, Zbornik radova XII. Hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Zadar, 2015.

R. Jurdana-Šepić; I. Pribanić, A. Linić, E. Poropat; Nenjutnovski fluidi, Stručni skup za učitelje fizike Primorsko-goranske, Ličko-senjske i Istarske županije „Konceptualna nastava i metodički praktikum iz mehanike“,Sveučilište u Rijeci, AZOO i Odjel za fiziku, veljača 2015.

Erceg, N.; Aviani, I.; Mešić, V.; Kaliman, Z.; Kotnik-Karuza, D.: Probing students' conceptual knowledge of satellite motion by use of diagrams, GIREP-MPTL 2014 International Conference, Teaching/Learning Physics: Integrating research into practice, Book of abstracts, 2014.

Aviani, I.; Erceg, N.; Mešić, V.: Probing the influence of the teaching method on students' ability to identify real forces in diagrams, GIREP-MPTL 2014 International Conference, Teaching/Learning Physics: Integrating research into practice, Book of abstracts, 2014.

Erceg, N.; Aviani, I.: Učeničke i studentske strategije rješavanja netradicionalnih problema iz fizike, Zbornik radova XI. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Primošten, 2013.

Marušić, M.; Erceg, N.; Sliško, J.: Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema, Zbornik radova X. hrvatskog simpozija o nastavi fizike, Zadar, 2012. 

M. Žuvić-Butorac, S. Rukavina, B. Milotić, R. Jurdana-Šepić, J. Ledić; Istraživanje učeničkih stavova nakon aktivnog učenja matematike i prirodoslovlja, Dani obrazovnih znanosti, Zagreb, listopad 2012.

R. Jurdana-Šepić, P. Jelača, A. Lipošćak, A. Maračić, D. Šegota,  N. Hoić-Božić, Courseware The History of Physics, Multimedia in Physics Teaching and Learning MPTL 14, Udine, Italija, 2009.

I. Poljančić, R. Jurdana-Šepić, B. Milotić, Basic concepts of waves and optics in a scientific literacy survey, GIREP-EPEC 2009 Physics Community and Cooperation, Leicester, Velika Britanija, 2009, Abstract book, p. 38

Sarta Deković, Mariza; Kosić, Carmen; Kotnik-Karuza, Dubravka. Hall effect as experimental proof of positive charge carriers in semoconductors // Frontiers of Physics Education, GIREP-EPEC Conference 2007 / Jurdana-Šepić, Rajka ; Labinac, Velimir ; Žuvić-Butorac, Marta ; Sušac, Ana (ur.). Rijeka, Hrvatska : Udruga Zlatni rez Rijeka, 2008.

Sarta Deković, Mariza; Kosić, Carmen; Kotnik-Karuza, Dubravka. Pozitivni nosioci elektriciteta u poluvidiču// Osmi hrvatski simpozij o nastavi fizike: Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost / P. Pećina (ur.). HFD 2007. 105-108

KNJIGE

Kaliman Z., Jelovica Badovinac I., Labinac V., Riješeni zadaci iz klasične mehanike, udžbenik, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, 2016.

B. Milotić, R. Jurdana-Šepić, 101 pokus iz fizike - mehanika i valovi, Školska knjiga, Zagreb, 2011.

S. Rukavina, B. Milotić, R. Jurdana-Šepić, M. Žuvić-Butorac, J. Ledić: Razvoj prirodoslovne i matematičke pismenosti aktivnim učenjem, Zlatni rez, Rijeka, 2010.

Jurdana-Šepić R., Labinac V, Žuvić Butorac M., Sušac A. (Eds.), Frontiers of Physics Education – Selected Contributions, GIREP – EPEC Conference, Opatija, 2007, Udruga Zlatni rez, Rijeka, 2008.

Jurdana-Šepić R., Labinac V., Žuvić Butorac, M., Sušac A. (Eds.), Frontiers of Physics Education – Book of Abstracts, GIREP – EPEC Conference – Opatija 2007, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka, 2007.

Labinac V., Riješeni zadaci iz elektrostatike i magnetostatike, udžbenik, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka, 2003.

R. Jurdana-Šepić, B. Milotić: Metodički pokusi iz fizike, Filozofski fakultet u Rijeci, priručnik, 2001.

D. Kotnik-Karuza: Osnove elektronike s laboratorijskim vježbama, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka 2000.

EDUKACIJSKI MODULI

R. Jurdana-Šepić, Web courseware Povijest fizike <http://ahyco.uniri.hr/povijestfizike/>

R. Jurdana, B. Milotić, V. Labinac i dr., Hokus pokus fizika, virtualne radionice iz fizike <http://eskola.hfd.hr/hokus_pokus/index.htm>

R. Jurdana-Šepić, I. Poljančić Beljan, E. Poropat, B. MilotićKoliko znamo o Suncu?, interaktivni, edukativni sadržaj <poveznica>

PROJEKTI

Subotnje jutro uz fiziku – popularizacija fizike kroz laboratorijska istraživanja namijenjena srednjoškolcima, projekt MZO RH, 2018. (N. Erceg, voditeljica; M. Karuza, T. Jurkić, suradnici)

Razvoj modernih studijskih programa za izobrazbu nastavnika informatike, tehnike, biologije, kemije, fizike i matematike na temeljima Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira (STEMp) - EU projekt, 2015. – 2016. (N. Erceg, voditeljica na Odjelu za fiziku Sveučilišta u Rijeci, V. Labinac, R. Jurdana-Šepić suradnici)

Eksperiment u konstruiranju fizičkih modela i koncepata, projekt MZOŠ (0009003), 2002.- 2006. (R. Jurdana-Šepić, voditeljica; D. Kotnik-Karuza, N. Erceg suradnici)

Razvoj i modeliranje fizičkih koncepata u učioničkom i e-okruženju - projekt MZOŠ (009 - 0091 361 - 2825), 2007. – 2011. (R. Jurdana-Šepić, voditeljica; I. Poljančić Beljan, suradnica)

Fizika u javnim prostorima,  projekt Udruge Zlarni rez Rijeka odobren od MZOS u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih 2007. – 2008. (R. Jurdana-Šepić, voditeljica)

Znanstveno popularne radio emisije iz prirodoslovlja i matematike «Baltazar», projekt Udruge Zlatni rez  Rijeka odobren od MZOS u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i   mladih 2008. – 2009. (R. Jurdana-Šepić, voditeljica)

PRODUKCIJA ZNANSTVENOPOPULARIZACIJSKIH SADRŽAJA

CD „Baltazar - znanstveno popularne emisije iz prirodoslovlja i matematike”, produkcija 10 nosača zvuka  HRT Radio Rijeka, Udruga Zlatni rez Rijeka, urednici: Alen Čemeljić, Rajka Jurdana-Šepić, 2010. – 2015.

ORGANIZACIJA KONFERENCIJA

Dani obrazovnih znanosti, Zagreb 2012.-2018. (R. Jurdana-Šepić, članica programskog odbora)

XIII. hrvatski simpozij o nastavi fizike, Zadar 2015.-2017. (N. Erceg, članica organizacijskog odbora)

GIREP-EPEC Conference Opatija 2007. (R. Jurdana-Šepić, predsjednica Lokalnog organizacijskog odbora i član programskog odbora)

GIREP Seminar, Ljubljana 2005. (R. Jurdana-Šepić, članica međunarodnog organizacijskog odbora)



SURADNJA SA ŠKOLAMA I VRTIĆIMA

 
 
 
 

Tekst